Erasmus+


Σας καλωσορίζουμε στην εμπειρία μας από το φετινό μας σχέδιο Erasmus+/ΚΑ1. Σκοπός αυτής της σελίδας είναι να σας ενημερώσει για το πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε φέτος στο σχολείο μας, βάζοντας έτσι τον πρώτο λίθο στην εισαγωγή του Δημοτικού Σχολείου Νέου Χωριού στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα.

Ώρα για μάθημα!
Το project είχε τον γενικό τίτλο “Δημιουργώντας με τις νέες τεχνολογίες στην τάξη”. Κύριοι άξονες ενδιαφέροντος ήταν η δημιουργικότητα και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Οι στόχοι μας αφορούσαν τόσο στην εξερεύνηση νέων μεθόδων μάθησης και διδασκαλίας, χρησιμοποιώντας εργαλεία του διαδικτύου, όσο και η γενικότερη αναβάθμιση του σχολείου, καθοδηγώντας το περισσότερο προς τα σύγχρονα Ευρωπαϊκά πρότυπα.


Μέρος των εργασιών του σχεδίου αποτέλεσε και η εσπερίδα που πραγματοποιήθηκε στις 3 Μαρτίου 2017, με κύριους αποδέκτες τους γονείς του σχολείου μας, αλλά και εκπαιδευτικούς, με κεντρική εισηγήτρια την κ. Ευανθία Σύρμου, ψυχολόγο (ΕΚΠΑ) με θέμα “Ηλεκτρονικοί κίνδυνοι στο διαδίκτυο - Ηλεκτρονική εξάρτηση”. Μέρος των μετρήσιμων αποτελεσμάτων αυτής της εσπερίδας μπορείτε να βρείτε σε ειδικό παράρτημα παρακάτω. Την εσπερίδα αυτή άνοιξε ο διευθυντής του σχολείου, κ. Χρήστος Συννεφάκης, για να παρουσιάσει στους γονείς το ευρωπαϊκό σχέδιο Erasmus+/KA1, που είχε μπει σε τροχιά υλοποίησης, τους σκοπούς και τη σημασία του.


Οι συμμετέχοντες στην επιμόρφωση στην Ισπανία
Κατά την εφαρμογή του σχεδίου, οι Συννεφάκης Χρήστος, Αβετίδου Χριστίνα και Σαλούστρου Αικατερίνη μετακινήθηκαν στην Ισπανία, στην πόλη Alcala de Henares, προκειμένου να παρακολουθήσουν επταήμερο σεμινάριο σχετικό με τη χρήση των web 2.0 εργαλείων (δημιουργία και αξιοποίηση blog και χρήση της πλατφόρμας Edmodo). Οι τρεις συμμετέχοντες επιμορφώθηκαν στα παραπάνω εργαλεία και ήρθαν σε επαφή με συναδέλφους άλλων χωρών, που λάμβαναν επίσης μέρος στο σεμινάριο. Την τελευταία ημέρα της επιμόρφωσης, δε, όλοι οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν εργασίες που έχουν γίνει στο σχολείο τους, προκειμένου να ανταλλάξουμε δημιουργικές ιδέες και πρακτικές.



Πλατεία Cervantes στην Alcala
Στο σπίτι του Miguel de Cervantes

Κατασκευή από έργο του M.C. Escher
Πέρα από την παρακολούθηση του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί εκμεταλλεύτηκαν τον ελεύθερό τους χρόνο, κατά την παραμονή τους στην Ισπανία, ώστε να έρθουν σε επαφή με τον πολιτισμό και τα μνημεία της χώρας. Έτσι, επισκέφθηκαν μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, όπως την Κουένκα, μια ιστορική πόλη χτισμένη πάνω σε μετέωρα, το Τολέδο, ιστορική πρωτεύουσα της Ισπανικής Αυτοκρατορίας, στην οποία έζησε ο Κρητικός ζωγράφος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (El Greco), την Αρανχουέθ, προάστιο της Μαδρίτης, έδρα βασιλικών ανακτόρων, ενώ ξεναγήθηκαν και στην Αλκαλά Ντε Ενάρες, την πόλη που φιλοξένησε τις εργασίες του σεμιναρίου, γενέτειρα του σπουδαίου συγγραφέα Miguel de Cervantes. Στη Μαδρίτη είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το εθνικό μουσείο τέχνης El Prado. Στις αχανείς αίθουσές του θαύμασαν έργα των Goya, El Greco, Velasquez, Rubens, Titian κ.ά. Επίσης, αφιέρωσαν αρκετό χρόνο στο μουσείο μοντέρνας τέχνης Reina Sofia, για να θαυμάσουν έργα του Pablo Picasso και Salvador Dali, μεταξύ των οποίων και τη διάσημη Guernica. Τέλος, θαύμασαν την περιοδική έκθεση του Ολλανδού εικαστικού M.C.Escher, ο οποίος συνδύασε την ζωγραφική με τη γεωμετρία, οι καλλιτεχνικές ανησυχίες του οποίου εστιάστηκαν, μεταξύ άλλων, στα οπτικά παράδοξα, τη συμμετρία, τα μοτίβα, τις ανακλάσεις κ.ά.
Αίθουσα μουσικής στο σχολείο Gabriel y Galan
Βιβλίο Μαθηματικών της Γ' τάξης!











Η πόλη της Cuenca

Μετά την επιστροφή τους από την Ισπανία, οι συμμετέχοντες μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους με το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου και έτσι άρχισαν να εισάγονται περισσότερα καινοτόμα στοιχεία στην καθημερινή διδακτική πρακτική των εκπαιδευτικών του σχολείου, όπως η αξιοποίηση των webquests και των wikis, η αναβάθμιση του σχολικού blog, η συχνότερη διδακτική με τη χρήση διαδραστικού πίνακα και η εξερεύνηση νέων τρόπων επικοινωνίας μέσω διαδικτύου. Καινοτόμο παραγόμενο αποτελεί και η τριαντάλεπτη ταινία που έκανε η Δ’ τάξη, την οποία είχαμε όλοι την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στη γιορτή λήξης του σχολείου μας.


Προκειμένου να διαδοθεί το σχέδιο και τα αποτελέσματά του, το σχολείο μας διοργάνωσε, σε συνεργασία με τη σχολική σύμβουλο κα. Αθηνά Ντούλια, ειδική ημερίδα διάχυσης για τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, αλλά και των Δημοτικών Σχολείων Βάμου και Τσικαλαριών, με θέμα “Η συμβολή των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία: Δυνατότητες, Όρια, Προοπτικές”.

Πρώτη εισηγήτρια της ημερίδας ήταν η ίδια η κα. Ντούλια, όπου παρουσίασε την ανάγκη ένταξης των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία και στο σχολείο γενικότερα. Στη συνέχεια, ο κ. Χρήστος Συννεφάκης παρουσίασε συνοπτικά το πρόγραμμά μας και αναφέρθηκε στην διαδικασία υποβολής μιας αίτησης προγράμματος Erasmus+/KA1, ενημερώνοντας και ωθώντας όσους συναδέλφους ενδιαφέρονταν να μπουν στη διαδικασία, να το τολμήσουν. Συνεχίζοντας, τον λόγο πήραν οι εκπαιδευτικοί Χριστίνα Αβετίδου και Σαλούστρου Αικατερίνη, οι οποίες παρουσίασαν μία πραγματοποιημένη διαθεματική διδακτική μαθηματικών μοτίβων με τη βοήθεια έργων του M.C. Escher, αλλά και αρκετές άλλες ιδέες που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν με βάση την ύλη του δημοτικού, όλες από έργα του παραπάνω εικαστικού καλλιτέχνη.
Τελικός εισηγητής ήταν ο καθηγητής Δια Βίου και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ. Ε. του Πανεπιστημίου Κρήτης, κ. Παναγιώτης Αναστασιάδης. Ο κ. Αναστασιάδης ενέπλεξε όλους τους εκπαιδευτικούς σε ένα βιωματικό εργαστήρι δημιουργίας ομάδας, ανάπτυξης ομαδοσυνεργατικού πνεύματος και δημιουργικής αξιοποίησης υλικών με κάποιο ερέθισμα και συγκεκριμένο στόχο.



Καθώς η πορεία αυτή έφτασε στο τέλος της, μπορούμε πλέον να πούμε ότι ήταν μια μοναδική εμπειρία για εμάς, μέσα από την οποία αποκομίσαμε πολλαπλά οφέλη, τα οποία προσπαθήσαμε να μεταφέρουμε και στην καθημερινή σχολική μας πραγματικότητα, ώστε να ωφεληθούν, πέρα από εμάς και τους συναδέλφους μας, τα παιδιά και, κατ’ επέκταση, η τοπική κοινωνία.
Κέρδος δεν είναι μόνο οι γνώσεις και οι δεξιότητες που αποκτήσαμε από τη συμμετοχή μας στο σεμινάριο: είναι ακόμη το πολιτισμικό φορτίο της χώρας υποδοχής που φέραμε πίσω μαζί μας, είναι η δημιουργική ανταλλαγή απόψεων με τους Ευρωπαίους συναδέλφους μας πάνω σε εκπαιδευτικά θέματα που απασχολούν όλους μας, είναι οι καλές πρακτικές, τα ερεθίσματα που πήραμε αλλά και δώσαμε, είναι η ισχυροποίηση της άποψής μας ότι μπορούμε να καταφέρουμε πολλά όμορφα πράγματα, επιστρατεύοντας τη συνεργατική μας δημιουργικότητα, είναι, τέλος, το γεγονός ότι είχαμε και εμείς τη χαρά να “τοποθετήσουμε” το Δημοτικό Σχολείο του Νέου Χωριού και, κατά προέκταση, τη χώρα μας, στο μωσαϊκό αυτό των ανθρώπων που βρέθηκαν στο ίδιο μέρος, τον ίδιο χρόνο, με κοινές προσδοκίες και στόχους. Αναστορούμενοι όμως τα όσα ζήσαμε τη φετινή σχολική χρονιά, ένα είναι σίγουρο: Το ταξίδι τώρα αρχίζει!


Χριστίνα Αβετίδου - Κατερίνα Σαλούστρου - Χρήστος Συννεφάκης


Έξω από το σιδηροδρομικό σταθμό της Μαδρίτης




ΕΙΔΙΚΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ - ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

Εσπερίδα για τους γονείς - 3/3/2017


Μετά από σχετικό ερωτηματολόγιο που απάντησαν οι γονείς που παρακολούθησαν την εσπερίδα με θέμα “Ηλεκτρονικοί κίνδυνοι στο διαδίκτυο - Ηλεκτρονική εξάρτηση”, αναφέρουμε τα παρακάτω αποτελέσματα.

Τα παιδιά φαίνεται να χρησιμοποιούν περισσότερο τον υπολογιστή, ελαφρώς λιγότερο το tablet και εμφανώς λιγότερο κάποιο κινητό. Η χρήση κάποιας από τις παραπάνω συσκευές γίνεται από τα περισσότερα κάθε μέρα ή κατά πλειοψηφία κάποιες φορές τη βδομάδα, ενώ σε μεμονωμένες περιπτώσεις η χρήση είναι σπανιότερη. Ο καθημερινός χρόνος που μπαίνουν τα παιδιά στο διαδίκτυο κυμαίνεται ανάμεσα σε λιγότερο από μία ως και δύο ώρες.


Σε σχέση με την επίδραση της εσπερίδας, η στάση των γονιών απέναντι στη χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά φαίνεται να διαφοροποιήθηκε σε μέτριο βαθμό, ενώ η ενασχόληση των παιδιών δεν άλλαξε σημαντικά. Η προσφορά της εσπερίδας σε επιμέρους πεδία αποδεικνύεται ικανοποιητική. Πιο συγκεκριμένα θεωρείται ότι ενημέρωσε πολύ, ευαισθητοποίησε αρκετά, βοήθησε από αρκετά ως πολύ κι έδωσε ικανό αριθμό ερεθισμάτων για περαιτέρω ενασχόληση με το ζήτημα της ασφάλειας στο διαδίκτυο.


Ημερίδα για εκπαιδευτικούς - 15/5/2017

Μετά από σχετικό ερωτηματολόγιο που απάντησαν κάποιοι εκπαιδευτικοί που παρακολούθησαν την ημερίδα με θέμα "Η συμβολή των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία: Δυνατότητες, Όρια, Προοπτικές", αναφέρουμε τα παρακάτω αποτελέσματα.

Ενώ όλοι οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν το διαδίκτυο είτε καθημερινά, είτε εβδομαδιαία, η συχνότητα χρήσης του διαδικτύου στη σχολική τάξη αποτυπώνεται μοιρασμένη.


Σχετικά με τον αντίκτυπο της ημερίδας, φαίνεται ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί πλέον θεωρούν ότι οι ΤΠΕ πρέπει να ενταχθούν στη διδακτική πράξη, ενώ η πλειοψηφία αυτών φαίνεται να εκδηλώνουν ενδιαφέρον για ένταξη σε πρόγραμμα Erasmus+


Στοιχεία που παρατήρησαν οι συμμετέχοντες στην ημερίδα αποτελούν τα επιτεύγματα που προκύπτουν σχεδόν αβίαστα από την ομαδική εργασία, καθώς και η πληθώρα ιδεών και εφαρμογών που μπορούν να υπάρξουν στην παιδαγωγική διαδικασία, ενώ οι επιμέρους ενότητες της ημερίδας βαθμολογήθηκαν όπως αποτυπώνεται παρακάτω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου